Schrijfwerk uitbesteden of zelf doen?
Als ondernemer heb je heel wat ballen hoog te houden, er is altijd wel iets dat aandacht vraagt. Bij veel bedrijven staat het schrijven van teksten voor de website niet bovenaan de prioriteitenlijst; geen zin, geen tijd, geen inspiratie of gewoonweg is de vaardigheid niet in huis.
Een website valt of staat met content
En toch….blijft het knagen. Stiekem weet je best dat de website belangrijk is, het is tenslotte de etalage van je bedrijf en bovendien een plek die 24/7 geopend is!
Zorg voor publiek
Een goede website ziet er gelikt uit, je wilt uitstralen wat je te bieden hebt en waar je trots op bent. Maar met alleen mooie vormgeving ben je er nog niet, je hebt namelijk nóg iets nodig. Publiek. En dan bij voorkeur mensen die meer dan een eenmalig bezoek brengen. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je jouw publiek vasthoudt en dat doe je door hen te vermaken met nieuwe content. Eén bericht is geen bericht, je moet je klanten er telkens weer aan blijven herinneren waarom jouw product of dienst is wat ze nodig hebben.

Besteed je schrijfwerk uit
Het schrijven van een goede tekst kan knap lastig en tijdrovend zijn. Heb je er wel eens aan gedacht om je schrijfwerk uit te besteden aan een tekstschrijver? Aan mij bijvoorbeeld, ik heb van mijn passie werk gemaakt en schrijf jouw teksten graag! Uitbesteden klinkt duur maar de woorden die ik in een uur op papier zet, kosten jou misschien wel een hele dag. Kostbare tijd die je liever besteedt aan iets anders. Natuurlijk wil je wel dat hetgeen waaraan jij je naam verbindt bij je past en spot-on is. Goed nieuws, dat wil ik ook!

Goedgekozen woorden
Voordat ik ga schrijven, wil ik jou en je bedrijf leren kennen. Ik nodig mezelf uit om de sfeer te proeven en te snuffelen tussen de eventuele content die je al hebt liggen. Om de juiste woorden op papier te kunnen zetten moet ik eerst meer weten over de buitenkant én de binnenkant van je bedrijf. Niemand beter dan jij kan vertellen wie jouw klanten zijn en wat je hen te bieden hebt. Ik word er blij van als je me dat in je eigen woorden uitlegt, passie en ambitie zijn wat ik wil zien. Aan mij daarna de mooie taak om dat verhaal op te schrijven in goedgekozen woorden. Woorden die jouw boodschap krachtig en in de juiste kleur overbrengen.
Onderscheidend
De gemiddelde tekstschrijver is van vele markten thuis. Dat geldt ook voor mij, maar waarin ik mij onderscheid is mijn kennis over het menselijk lichaam. Ik ben opgeleid tot fysiotherapeut en heb dit beroep jarenlang met plezier uitgeoefend. Schrijven kan ik over uiteenlopende onderwerpen en in principe maakt het voor mij niet uit wat jouw bedrijf aanbiedt, maar als je in de (para)medische sector zit dan zijn we zéker een goede match.
Vindbaarheid
Bonus is dat ik mijn best doe op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen op SEO gebied. Grote kans dat je je nu afvraagt wat SEO eigenlijk is. Schaam je niet, ieder zijn vak! Meer hierover vind je in deze blogs. Google verandert haar spelregels met de regelmaat van de klok, wat je vandaag weet is morgen achterhaald. Als ondernemer heb je ongetwijfeld andere ambities dan je daarmee bezighouden, daarom doe ik dat voor je.
Dit wil je
Staaldraad staat voor sterke teksten. Teksten om jouw doelgroep bereiken. Ben je overtuigd?
Dan hoef je nog maar over één ding na te denken; de hoeveelheid. Je kunt me natuurlijk een enkele tekst laten (her)schrijven, maar je kunt het jezelf ook gemakkelijk maken en gaan voor een continue berichtenstroom of een totaalpakket.